Thursday, January 6, 2011

Kasih sayang Dari Dia


11:10 AM | , , ,

Pot pet tentang sang suami

Agak2 ada tak sang isteri yang tidak sayang pada suami?
Aku?..aku amat sayang dengan suami aku..kekadang aku terlalu tamak untuk rebut kasih sayang dia, adakala aku marah/jeles apabila dia melebihkan adik-adik dia..tp pada hakikatnyer aku tidak sepatutnye mcm tu..Adakala suamiku ada buat hati ku terguris,aku hanya marah untuk masa yang agak panjang, tapi lepas itu aku dh maafkan dia 100% tanpa sisa pun..cinta aku terhadapnya sampai aku sendiri susah nak nampak keburukan/kelemahan walaupun depan mata. Jika suami ku ada kelemahan pun, aku kne tanyer diri aku '' adakah aku seorang isteri yang sempurna? sempurnakan aku?  ''. So aku kene terima segala kebaikan/keburukan/kelemahan suami ku...sbb aku sayang dia!

Kekadang aku saje ajer nak merajuk lebih2..saje nak mintak perhatian lebih..sengaja tidurkan anak cepat2 coz nak lepak dengan suami menonton tv sambil makan kuaci..indah!..tapi bila ada salah paham,semua ini hilang, yang timbul hanyalah kerinduan..

cinta/sayang aku terhadap dia mmg tidak boleh di terjemahkan dengan kata2, hanya mata dapat membaca..

Aku dapat rasa suami ku banyak bersabar dan mengalah dengan perangi ku..sesungguhnya semua ini adalah hanya inginkan perhatian darimu wahai suami...waktu tidur aku kerap terjaga dan aku tenung muka dia, terasa sayu/rindu/sayang/gembira/sedih...adakala aku terasa takut sangat jika kehilangan dia! hilang dari sisi! YA ALLAH...

Seorang ayah yang cool pada aku..kekadang dia mampu saiko anak2 aku dengan tertip walaupun kekadang dia geram dengan budak2 nie..hihih..tahniah cayang! walaupun cayang tidak tahu kewujudtan blog ini...

Apa yang aku dapat perhatikan, suami ku cuba beri apa yang aku pinta belanjer/tempat tinggal yang selesa..tapi aku memang  tidak berapa nak berkira pasal itu..ada jugak dia kata nk beli apa2 tak?..aku hanya cakap tidak ada..sebolehnya aku tidak mahu membebankan dia dgn masalah duit...beli time perlu.nasib baik aku bukan jenis yang mintak barang kemas bertan2...hhihihih...
aku tgok dia sentiasa pakai baju yang sama, so aku xminat nk beli baju sbb dia tak mahu beli gaks...

1 ajer yang aku nak dari dia..KASIH SAYANG...ini ajer yang aku nak dari dia...biarlah hidup sederhana...




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...